“Cenzura uživo”: Kako izgleda kad kritikujete Vesića na Pinku i RTS (VIDEO)

0
123

Ko je onaj čije ime ne sme da se spomene, a ako se u živom programu i omakne, zašto se program odmah prekida? Ekipa N1 odlučila je da proveri šta je Uroš Marković sa bazena Milan Gale Muškatorović želeo, ali nije uspeo da kaže o Goranu Vesiću u programima televizija sa nacionalnom frekvencijom.

Televizijska uključenja sa bazena Milan Gale Muškatirović na beogradskoj opštini Stari Grad, nizala su se od ranog jutra.

Uroš Marković za TV Pink: Postoji jedan problem, a to je da ukoliko Vesić Goran ne otme sportski centar, onda će moći da uživaju…

Novinarka Pinka: Ne, ne, ne, ne nećemo pričati o tome, nego nam recite kako bazen funkcioniše?

Uroš Marković za TV Pink: Bazen funkcioniše dobro, imamo sreću da je lepo vreme, ali to će trajati dok Vesić Goran ne otme…

Novinarka Pinka: Nee, ništa, završavamo ovo uključenje, eto toliko.

Posle Pinka, oko četiri sata kasnije na red je došla i Radio Televizija Srbije.

Uroš Marković za RTS: Nemamo pravo da pričamo o broju ljudi koji dolaze na bazen i o besplatnim ležaljkama, u trenutku kada Vesić Goran želi da otme ovaj sportski centar …

Novinarka RTS: Jaooo, pa nemojte tooo da pričate. Čekajte, čekajte, ajde da pričamo lepo o bazenu.

Inspirisana sa ova dva uključenja na bazen je stigla i ekipa Televizije N1.

N1: Kolike su cene na bazenima?

Marković: Cene su 250 radnim danima i 300 dinara vikendom. Građani su navikli da je ovde najjeftiniji bazen, ali ono što je važno jeste da Vesić Goran pokušava da otme i zatvori bazen…

N1: Nećemo o tome, jel treba sada da završim program?

Marković: Zašto? Jer ne sme da se čuje?

N1: Učinilo mi se da ste već navikli, dešava Vam se treći put od jutros.

Marković: Evo vidite zatekli ste me malo, očigledno se nisam bio dovoljno navikao.

Bio je zatečen i jutros kada prekidanje nije bilo šala. Sagovornik N1 kaže da novinarke sa Pinka i RTS nisu samoinicijativno odlučile čije ime ne sme da se spomene.

“Obe koleinice kada sam izgovorio ime zamenika gradonačelnika dobijaju, čuo sam jasno, budući da su bile blizu mene, jasno na slušalicu iz režije da treba da prekinu uključenje”, objašnjava Marković.

A šta je to predstavnik opštine Stari Grad, gde je opozicija na vlasti, hteo da kaže na nacionalnim frekvencijama?

“Hteo sam da priču o sportskom centru iskoristim da ukažem na ono što se ovde dešava, a to je otimačina sportskog centra, koje je samo kulminacija onoga što je oduzeto opštini Stari Grad u poslednjem periodu, a to je drastično smanjenje nadležnosti, budžeta, otimanje poslovnog prostora. sve je to kazna za Starograđane, odnosno sve one koji nisu glasali za Srpsku naprednu stranku”, rekao je Marković.

Ovo je bila prilika da se vidi kako cenzura i autocenzura izgledaju uživo, kažu u Nezavisnom udruženju novinara Srbije.

“Na našim televizijama sa nacionalnom frekvencijom ima mnogo ružnih reči koje odu u etar, izazivanje rasne, verske netrpeljivosti, ali tada novinari uglavnom ne reaguju, a ovde vidimo da na pomen nekog iz vlasti automatski se reaguje i prekida se program. To se pre svega odnosi na RTS koji već dugo planira da bude Javni servis, ali očigledno ne uspeva, međutim i komercijalne televizije koje koriste nacionalnu frekvenciju moraju da izveštavaju o stvarima koje su od javnog interesa”, rekao je predsednik NUNS-a Željko Bodrožić.

NUNS podseća da se u medijima danima spekuliše o nameri vlasti Beograda da od gradske opštine Stari Grad kao osnivača preuzmu upravljanje Sportskim centrom “Milan Gale Muškatirović”, te da je reč o pravu javnosti da bude potpuno informisana o temi koja jeste u interesu građana.  

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here