Novi zakon tera pijačne prodavce da lepe bar i QR kodove, oni ne znaju kako

0
323

Prodavci voća i povrća na pijacama prema novim pravilima svoje proizvode trebalo bi da označe bar i QR kodovima. Trgovci sa skadarlijske pijace kažu da ne znaju za novi propis, a oni koji su pretpostavljali o čemu se radi ne znaju kako to da sprovedu. Ratko Vukićević iz organizacije Plodovi Srbije ističe za N1 da je primena ovog propisa na pijačne prodavce besmislena i pita kako će se bar kodovi lepiti na zelenu salatu.

Izmena Zakona o trgovini koja je stupila na snagu 31. januara, nalaže da svi proizvođači i trgovci bar kodom ili QR kodom označe svoje proizvode. Ova novina odnosi se i na proizvode na pijacama.

“Sve ozbiljne firme koje se bave proizvodnjom uveliko imaju bar kodove. Kod poljoprivrednih proizvođača to je besmisleno i nepotrebno. Ne znam kome je palo na pamet da takvu glupost donese bez pravilnika i uputstava”, rekao je Vukićević za N1.

On objašnjava da bar kodovi trgovcima u marketima služe da kontrolišu zalihe i kucaju cene na kasi, a da potrošači iz njih ne mogu ništa da saznaju jer ne mogu da ih pročitaju. Kada je u pitanju QR kod, sagovornik N1 dodaje da nije propisano šta on treba da sadrži, pa bi prodavci na njemu mogli da napišu i da je došlo zlatno doba.

Vukićević se nada da inspektori neće biti previše revnosni u kontroli ovog propisa i kažnjavati pijačne prodavce. Ukoliko bi se to desilo, “onda treba sve proizvođače da rasteraju sa pijaca, da zatvorimo pijace i da svi odemo u markete da kupujemo povrće i voće”, kaže Vukićević.

“Savet za proizvočađa – stavite bilo koji QR kod i napišite da je došlo zlatno doba. Nema pravilnika koji kaže šta treba da sadrži, da li da se stavi na ambalažu, da li na proizvod”, reka je Vukićević i dodao da se lepljenjem bar koda na neupakovani proizvod, na primer zelenu salatu, on može kontaminirati.

Sagovornik N1 napominje da stariji sugrađani, penzioneri, koji pazare na pijacama neće kupovati skupe mobilne telefone da bi čitali QR kodove.

“Zamislite da neko ide sa telefonom po pijaci i čita QR kodove. Nema potrebe da radimo nešto besmisleno da ljude opterećujemo troškovima i glupostima”, napominje Vukićević.

On objašnjava da treba razdvojiti velike proizvođaće koji plasiraju svoje prozivode u supermarketima i izvoze. Kao primer navodi firmu koja je bar kodove uvela još pre 12 godina, kada to nije bilo propisano zakonom, ali je bila poslovna potreba.

“Što se tiče poljoprivrednih proizvođača to je besmisleno. Prilika da kažnjavaš te ljude, koji su već kažnjeni. Umesto da im pomognemo s nekim merama, mi im odmažemo sa nekim besmislenim propisima da lepe nalepnice na proizvode”, zaključuje sagovornik N1.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here