Vučić tražio čistku novinara na RTS-u?

0
1462

Nekoliko urednika i novinara informativne redakcije RTS-a prebačeno je proteklih godina na niža radna mesta, jer se nisu slagali sa uređivačkom politikom, posebno načinom na koji se uređivao centralni informativni program – Dnevnik.

Pojedini od njih su degradirani na ličnu inicijativu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, potvrđeno je Danasu iz više izvora bliskih RTS-u.

– Ne mogu da tvrdim za druge, ali znam da je u mom slučaju Vučić zvao bar sedam-osam puta i tražio da se uklonim sa uredničke pozicije, rekao je za Danas jedan od „politički nepodobnih“ radnika Javnog servisa koji je insistirao na anonimnosti.

Kako ne bi ispalo da su smenjeni, ili prebačeni na niža radna mesta, čelnici RTS-a su pored redakcije dokumentarnog programa izmislili redakciju „aktuelni dokumentarni program“ u okviru informative, gde su politički nepodobni novinari i urednici prebačeni.

Neki su i sami želeli da odu iz informativnog programa, nezadovoljni načinom na koji se on uređivao pa su prelazili u druge redakcije javnog servisa.

Suzana Vasiljević, savetnica za medije predsednika Srbije, upitana da prokomentariše naša saznanja, pitala je o kojim novinarima je reč, konstatujući: „Niko nas nije ni pitao.“

– Danas svako ko ima problem sa glavnim urednikom, vlasnicima, samim sobom… za to krivi nas. Ne znam šta bih rekla. Niko nas ne konsultuje kad bira urednike. Ne znam ni što bi nas pitao – naglasila je Vasiljević za Danas.

Od generalnog direktora RTS-a Dragana Bujoševića nismo dobili nikakav odgovor.

Bujošević se, nakon mesec i po dana od zahteva akademske zajednice za hitnom promenom uređivačke politike javnog servisa, oglasio proteklog vikenda i to otvorenim pismom upućenom Slobodanu Prvanoviću, naučnom saradniku Instituta za fiziku, koji je taj zahtev pokrenuo, a više od stotinu profesora i akademaca ga potpisalo.

Umesto da odgovori na argumente akademaca zbog čega RTS ne vide kao javni servis, već servis jedne partije, Bujošević je profesoru odgovorio ad hominem, baveći se njegovom ličnošću, delom i izjavama.

Povodom Bujoševićevog pisma Ognjen Radonjić, profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu, napisao je za Peščanik sledeće:

„Za generalnog direktora RTS-a već dugo mislim isto što i za prvu damu našeg tužilaštva – da se zavukao u mišju rupu. Ali, za potrebe svog subotnjeg autorskog teksta za sajt RTS-a on je izgleda odlučio da iz te rupe nakratko promoli glavu. I to u kakvom stilu – nepatvorenom naprednjačkom. Izgleda da je ta naprednjačka retorika zarazna i da brže od korona virusa prelazi na sve one koji su svojevoljno odlučili da se povinuju omnipotentnom sverazarajućem autoritetu. Očekivano ili ne, ovo obraćanje direktor je iskoristio da se dodatno dodvori vlastima napadajući preko Prvanovića opoziciju. Time je pokazao nervozu, a kada si nervozan, onda kažeš nešto što možda nisi nameravao – i pokazao nam je jasno i precizno kome služi“, naveo je Radonjić.

Slobodan Prvanović se zahvalio Bujoševiću na odgovoru, izražavajući zabrinutost što je neko njegove inteligencije smetnuo sa uma da iznese detaljno svoje stavove o zahtevima koji su upućeni RTS-u.

– Praksa pokazuje da ni on ni ostali iz rukovodstva RTS-a nemaju nameru da ispune naše zahteve, pa bi elementarni red bio, kad je već našao malo vremena da piše odgovor, da je argumentovano obrazložio šta smatra spornim u tim zahtevima. Ne osporavam pravo ni gospodinu Bujoševiću ni bilo kome drugom da ima kritički odnos i gaji sumnju prema meni. Dobronamerna kritika je uvek dobrodošla – kaže Prvanović za Danas.

On dodaje da bi sada, kad je probio led, Bujošević mogao da nastavi sa kritičkim pristupom prema državnim organima i institucijama. Prema njegovim rečima, ako bi direktor RTS-a to radio u skladu sa Zakonom o javnim medijskim servisima, onda bi to imalo veliki značaj za sprečavanje potpunog posrnuća Srbije.

– Mi ćemo, naravno, nastaviti dalje našu borbu za bolji Javni servis. Konkretno, u toku su konsultacije oko sadržaja sledećeg našeg zahteva, a koji će od REM-a tražiti da postupi u skladu sa svojim ovlašćenjima, a u pravcu dovođenja medijske sfere na adekvatan civilizacijski nivo. Ovaj zahtev neće se ticati samo RTS-a, već i drugih, a planiramo paralelno potpisivanje i u okviru akademske zajednice i među građanima – ističe Prvanović.

Povodom autorskog teksta Dragana Bujoševića oglasio se i lider Stranke slobode i pravde Dragan Đilas, poručivši mu da nisu desetine hiljada ljudi demonstrirale protiv RTS-a, kao što ni Prvanović ne drži konferencije protiv RTS-a.

„Demonstrirali su protiv tebe, Dragane Bujoševiću, protiv Nenada Stefanovića, protiv Vladimira Vuletića, Olivere Jovićević… protiv onih kojima si dao da uređuju Dnevnik kada si u dokumentarnu redakciju poslao Obućinu, Janićijević, Mijušković, Jelića, Milića…“, naveo je Đilas.

Bodrožić: Bujošević dobro plaćeni šraf naprednjačke propagandne mašinerije

Predsednik NUNS-a Željko Bodrožić kaže za Danas da osim što gazi Zakon o javnim servisima i Statut RTS-a, „što je na tragu politike onih koji ga drže na funkciji“, Bujošević je poprimio i osobine naprednjaka pa ljude napada ad hominem, ne obazirući se na činjenice.

– Ništa me odavno već od generalnog direktora RTS-a ne iznenađuje, tako ni ovaj bestijalni odgovor gospodinu Prvanoviću. Izgleda da njegova bahatost, bezobrazluk i prepotencija nemaju granice. I zbog svega toga neće ostati zapamćen onako kako on u svojoj samozaljubljenosti misli, već kao dobro plaćeni šraf propagandne mašinerije vlasti koja je zaslepljivala i zagljupljivala svoje građane – ističe Bodrožić.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here